İZMİR'İN FAYTONLARI

BERLIN ve HAMBURG

Ilk Fotograf Sunumum.

1 Haziran 2010 Salı

BOLKAR DAGLARI, ACIGOL, MEKE GOLU.

Bolkar Dagları Orta Toroslarda Niğde Adana illeri arasında yer alır.
Fotoğraf grubumla yaptığım bu geziye perşembe akşamı özel bir minibüsle 13 kişi çıktık. Gece boyu kah uyuyarak kah fılm seyrederek cuma sabahı Ulukışla'nın Darboğaz beldesindeki Beypınar Hotel'e ulaştık. Bu otelin sahibi dünya tatlısı, yuzunde gulumsemesi eksik olmayan bir hanım. Yıllarca Almanya'ya da çalıştıktan sonra emekli olmuş ve bu oteli açmış.( Sevim Gölcük Tel: 0388 5224088- GSM: 0536 7160643) Geldigimizde enfes bir kahvaltı sofrası bizleri bekliyordu. Adana veya Mersin'de işiniz yok ise, bölgeden transit geçecekseniz burada konaklamanızı öneririm. Ancak otoyola girmeyip eski devlet yolunu takip edeceksiniz. Ulukışla'ya geldikten sonra sağa doğru Darboğaz'a yol ayrılıyor. Kahvaltı sonrası ise kamp bölgemize ulaşmak için bir traktör römorkuna doluşup yola koyulduk. Tahminen 45 dakika sonra kamp yapacağımız göl bölgesine çok yakın bir yerde yolun karla kaplı olduğunu gördük. Geçmek imkansız oldugu için daha aşağıda bir düz alanda kampımızı kurduk. İlk gün ögleden sonraki yağmur bizi çadırlarımıza kapattı. Bu iyi de oldu biraz uyuyup kendimize geldik. Daha sonra hava açtı. Akşam zemin nemli olduğundan biraz üşüdüm. Kendim için söylüyorum, çadır konaklamada yastık ve şişme yatak şart. Bunlar olursa deliksiz uyurum. Ertesi gün saat 6 da kalkıp 7 de göller bölgesine yürüyüşe başladık. 2800_3000 m yükseklikte bir de tırmanarak 2 saat yürümenin iyi kondisyon gerektirdiğini anladım. Ancak göller bölgesine ulaştığımızda manzara karşısında bütün yorgunluklar gitti. Burada muhteşem yansıma fotografları çektik. Gölde balık ve yöreye endemik küçük kurbağalar var. Biz burada kaldık. Bir grup arkadaş zirve tırmanışı yapmak için yola devam etti. Saat 16 gibi kampımıza dönmek üzere yola çıktık bu sefer daha kestirme yoldan döndük. Günlerden Cumartesi olduğundan kamp alanına piknik yapmaya gelenler de vardı. Akşamüstü kahvaltısı ve akşam yemeği sonrası saat 22 de yatmak için çadırıma girdim. Saat 02 civarında birtakım gürültülerle uyandım. Birilerinin uykusunun kaçtığını düşündüm. İşin aslı kampı atlar basmış, çadırları devirmesinler diye uyananlar atları kovalıyormuş.
Pazar sabahı ise saat 06 da kalktık, çadırları topladık 8 gibi de traktör bizi almaya geldi ve tekrar Darboğaz'daki otele dönüp kahvaltı ettikten sonra saat 10 gibi de İzmir'e doğru yola çıktık. yolumuzun ustundeki Acigol ve Meke Golune de ugrayip pazar gecesi saat 23:30 da evde oldum.

Beypinar Otel bahcesinden

Goller bolgesine giden yol karla kapali olunca daha asagida kamp yapmaya karar verdik.

Kamp Bolgesi

Suyumuzu pinarlardan temin ettik. Su o kadar soguktu ki elimizi devamli icinde tutamiyorduk.

Gunbatiminda Bolkarlar bize renk cumbusu sunuyordu.